Article (Scientific journals)
Un poster au nom du respect et de la tolérance
Danse, Cédric
2010In Cahiers Internationaux de Psychologie Sociale
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Un poster au nom du respect et de la tolérance.pdf
Publisher postprint (100.6 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
cultural differences; experiential learning; communication; decision-making; negociation; stereotypes; différences culturelles; exercice structuré; prise de décision; négociation; stéréotypes
Abstract :
[en] Experiential learning in groups dynamics to bring to light the fact that cultural differences can influence the processes of communication between protagonists stemming from these various groups of membership. It intends to show more exactly how cultural differences can hinder a process of communication and decision-making.
[fr] Exercice structuré en dynamique des groupes visant à mettre en évidence le fait que les différences culturelles peuvent influencer les processus de communication entre des protagonistes issus de ces différents groupes d’appartenance. Il entend plus précisément montrer comment des différences culturelles peuvent entraver un processus de communication et de prise de décision.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Danse, Cédric ;  Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > Apprentissage et formation continue des adultes
Language :
French
Title :
Un poster au nom du respect et de la tolérance
Publication date :
January 2010
Journal title :
Cahiers Internationaux de Psychologie Sociale
ISSN :
0777-0707
Publisher :
Editions de l’Université de Liège, Liège, Belgium
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 08 November 2009

Statistics


Number of views
148 (16 by ULiège)
Number of downloads
4 (2 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi